قدس آنلاین- بیرجند: فرماندار شهرستان زیرکوه با بیان اینکه نگاه ما به محیط زیست فقط نباید به سلاح و حیات وحش و غیره باشد گفت: حفظ محیط زیست خود می‌تواند علاوه بر تولید کار و صنعت البته تا جایی که خسارتی به محیط زیست وارد نشود در صنعت گردشگری نیز مؤثر باشد.

 نگاه ما به محیط زیست فقط نباید به سلاح و حیات وحش  باشد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الله خان‌زاده  درآئین تجلیل از محیط‌بانان نمونه خراسان جنوبی در پایگاه محیط‌بانی روستای کریزان شهرستان زیرکوه اظهار داشت: در دنیای امروز شاه‌ بیت توسعه پایدار حفظ محیط زیست است به طوری که کشورهای برخوردار به این نتیجه رسیده‌اند که تکنولوژی و خط تولید و کارخانجات خودشان را فقط به خاطر اینکه محیط زیست خود را از آلودگیها و آلاینده‌ها دور نگه دارند به کشورهای توسعه نیافته انتقال دهند.

وی بیان کرد: دنیا در حال حرکت به سمت تولید علم است لذا ما باید به محیط زیست خود یک نگاه اصولی و منطقی داشته باشیم چرا که محیط زیست تنها پوشش گیاهی و تنوع جانوری و غیره نیست بلکه محیط زیست، اساس زیست و زندگی ما را در عصر حاضر تعریف می‌کند.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه اولین گام در شرایط حاضر پرداختن به امر آموزش و فرهنگ‌سازی است که باید از مقطع پیش‌دبستانی و دبستان شروع شود گفت: این آموزش و فرهنگ‌سازی باید به کمک آموزش و پرورش انجام شود تا بتوانیم فرهنگ زندگی در محیط زیست را به عنوان فرهنگ اصیل آموزش دهیم.

خان‌زاده تصریح کرد: تصور ما باید این باشد که محیط زیست برای ما نیست که به هر شکلی که بخواهیم از آن استفاده کنیم بلکه محیط زیست یک موجود و شبکه زنده‌ای است که نیازمند هستیم تا با آن تعامل مستقیمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به محیط زیست فقط نباید به سلاح و حیات وحش و غیره باشد گفت: حفظ محیط زیست خود می‌تواند علاوه بر تولید کار و صنعت البته تا جایی که خسارتی به محیط زیست وارد نشود در صنعت گردشگری نیز مؤثر باشد.

فرماندار زیرکوه با اشاره به نقش تخریبی انسانها در محیط زیست خاطرنشان کرد: بحران آب و بحران ریزگردها که هم اکنون محیط زیست ما را تهدید می‌کند و همچنین دشتهای وسیع کویری که در کشور وجود دارد و در حال گسترش است که همه نتیجه رفتار غلط ما در قبال محیط زیست است و این موضوعات در قرون گذشته نیز وجود داشته است.

وی افزود: هم اکنون به واسطه تولید علم و تکنولوژی انسانها به درجه‌ای از آگاهی رسیده‌اند که بتوانند با کمک آن جلوی خسارات و زیانهای وارده به محیط زیست را بگیرند.

خان‌زاده با بیان اینکه محیط زیست تحفه و امانتی است که باید به دست آیندگان برسد گفت: آنچه که هم اکنون ما را به فکر وا می‌دارد سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخلی و مصرف داخلی و ایجاد توازن بین توسعه و حفظ محیط زیست است.

فرماندار زیرکوه بیان کرد: انتظاری که از مردم و افراد مطلع و آگاه می‌رود این است که در عرصه‌های کار آفرینی، صنعت و تولید ثروت وارد شوند، چرا که مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی، نایاب و ارزشمند در شهرستان زیرکوه وجود دارد و می‌تواند منبع کار و درآمد برای مردم منطقه شود که متأسفانه در این زمینه حلقه گمشده‌ای به نام علم و دانش و عدم استفاده از آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان زیرکوه محدودیت منابع و امکانات نداریم اما متأسفانه از علم و دانش خود استفاده نمی‌کنیم چرا که از ذره ذره این منابع می‌توانیم استفاده کنیم اگر توان آن را داشته باشیم.

خان‌زاده تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که در شهرستان زیرکوه با توجه به شرایط منطقه و وجود منابع طبیعی و گیاهان دارویی یک مجموعه‌ای از گیاهان دارویی و یا حداقل یک برند و یک محصول در زیرکوه تولید کنیم و به این سمت حرکت کنیم و بازار آن را به دست بگیریم و از این امکانات در جهت اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: اگر در این حوزه بتوانیم موفق عمل کنیم مردم نیز حافظ و دوستدار محیط زیست و منابع طبیعی شده و خود را در قبال محیط زیست و حفظ آن مسئول می‌دانند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.